«شهید محسن حججی» یک مسجدی است

0

شهید محسن حججی یک مسجدی است

به گزارش نجف آبادنا کارکرد مساجد در پاسداری از آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت (ع) چشمگیر بوده است و نظیری برای این پایگاه نمی‌توان حتی در پندار آورد.

پرورش نیروهای پاسدار دین و انقلاب اسلامی، یکی از کارکردهای مساجد است به طوری که بنا بر آمار رسمی، بیش از ۹۰ درصد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسجدی بوده‌اند.

شهدای مدافع حرم از دل مساجد تراز اسلامی سر برآوردند و آبروی دین شده‌اند، شهید محسن حججی یکی از برجسته‌ترین این شهیدان است.

بنا بر اظهار نظر پدر این شهید، وی پرورش‌یافته مساجد و روحانیون دلسوز و انقلابی بود و مقید به اقامه نمازهای یومیه‌اش حتی نماز صبح در مساجد بود که در این میان، بیش از همه در مسجد جامع شهرستان نجف‌آباد حضور می‌یافت.

او دلباخته دین و انقلاب اسلامی بود و مسجد را بهترین پایگاه برای فراگیری آموزه‌های اسلامی می‌دانست از این رو علاوه بر حضور پیاپی در مساجد و نهادهای آن مانند پایگاه‌های مقاومت بسیج، مقید بود در هر مکان و در زمانی، اول وقت در مسجد حاضر شود.

شهید محسن حججی
شهید محسن حججی

بنا بر این گزارش، «موسسه فرهنگی و گروه جهادی شهید کاظمی» که همه ساله عملیات اجرایی اردوی جهادی در مناطق «فریدونشهر» را با حضور جهادگران این موسسه و در زمان حیات دنیوی شهید حججی، با حضور وی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و آموزشی برگزار می‌کرد و همچنان هم این برنامه ادامه دارد، توسط هم‌مسجدی‌های این شهید و با همکاری همرزمان وی در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف، ساخت مسجدی را به نام این شهید مدافع حرم، آغاز کرده است.

یادآور می‌شود؛ محسن حججی در مردادماه ۱۳۹۶ در عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید ـ منطقه مرزی بین سوریه و عراق ـ توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌ دست این گروه به شهادت رسید.

انتهای پیام / 137

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.