امام جمعه نجف آباد: قلم خبرنگار اسلحه مقابله با توطئه دشمنان است

0

قلم خبرنگار اسلحه مقابله با توطئه دشمنان است

حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام‌ جمعه نجف‌آباد گفت: قلم خبرنگار اسلحه مقابله با توطئه دشمنان است.

به گزارش نجف آبادنا حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی در مراسمی که پیش از ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران و مدیران شهرستان برگزار شد، درباره اهمیت جایگاه خبرنگار اظهار کرد: فرهنگ و متولیان فرهنگی نقش اصلی در رشد جامعه به عهده دارند که اگر به این قشر از جامعه بی‌توجهی شود، عامل برای عقب‌گرد فرهنگی خواهد شد.

وی درباره بحث خبرنگاری در تاریخ اسلام نیز بیان داشت: روایتگری و حقایق نگری از مسائلی است که در طول تاریخ اهمیت به سزایی داشته به‌خصوص در دوران اسلام و بعد از رحلت پیامبر که بر اثر تحریف همین حقایق بزرگترین زیان فرهنگی تاریخ به بشریت وارد شد.

توان قلم خبرنگار

امام‌جمعه نجف‌آباد درباره ویژگی‌های اصلی یک خبرنگار نیز افزود: توان قلم خبرنگار تا آنجاست که خداوند در قرآن به آن قسم‌خورده و اگر خبرنگار امانت‌دار، واقع‌بین و به دور از اغراض شخصی و اخلاق مدار نباشد، قلمش سلاح دست دشمنان خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش خبرنگار به خصوص در دوران کنونی ادامه داد: دشمنان در تمام بحث‌ها به دنبال نابود کردن فرهنگ ایرانی اسلامی هستند و اگر از راه اقتصادی یا سیاسی وارد می‌شوند، برای مقابله با فرهنگ است و این رسالت و مسؤولیت سنگین‌تری را به دوش خبرنگاران قرار می‌دهد که چگونه در شرایط کنونی و با وجود اعتراضات آن را در جامعه منتشر کنند.

در ادامه این مراسم مجتبی راعی فرماندار نجف‌آباد، با تبریک روز خبرنگار به وحدت و همدلی بین مسؤولان و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: این دو قشر وظیفه اصلی‌شان خدمت‌رسانی است و در چنین روزهایی باید به بازنگری و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها پرداخت و امروزه بحث اطلاع‌رسانی بیش از گذشته مهم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه رکن چهارم دموکراسی و تجلی افکار جامعه هستند و باید در چنین شرایطی که دشمن با خروج از برجام و ایجاد جو روانی در کشور و اعمال تحریم‌ها به دنبال آشوب در کشور است با هماهنگی و همفکری بین مسؤولان و قشر خبرنگاران از این مرحله گذر کنیم.

فرماندار نجف‌آباد با بیان این که ما منکر ضعف‌های ساختاری نیستیم، بیان داشت: در این شرایط رسانه‌ها به عنوان افکار عمومی رسالتی دارند و باید با تسریع در اطلاع‌رسانی نیاز جامعه را تأمین کنند و در این میان نداشتن اخلاق حرفه‌ای، یک مؤلفه ناکارآمد از خبرنگاران درست می‌کند.

وی خبرنگاران را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی برشمرد و گفت: باید این پمپاژ ناامیدی که توسط دشمنان در کشور ایجاد شده است را با وحدت و همدلی،نشاط و امید را گسترش دهیم.

علیرضا شرکت رییس اداره ارشاد نجف‌آباد نیز در این مراسم گفت: ثبت وقایع تاریخی و رویدادهای نظام انقلاب و تاریخ هشت ساله دفاع مقدس مرهون تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه است که از مشاغل سخت به شمار می‌رود.

وی درباره ویژگی‌های یک خبرنگار ادامه داد: تجربه، جسارت، دقت، سرعت و صحت اطلاعات جز اخلاق حرفه‌ای یک خبرنگار است که باید براساس خیر و صلاح جامعه صورت گیرد.

رییس اداره ارشاد نجف‌آباد درباره وضعیت مطبوعات در شهرستان اظهار کرد: شهرستان نجف‌آباد دارای سه هفته‌نامه فعال، دو فصل‌نامه، سه خبرگزاری فعال، پنج سرپرستی فعال روزنامه، و 20 خبرنگار رسمی و غیررسمی می‌باشد.

قلم خبرنگار اسلحه مقابله با توطئه دشمنان است
قلم خبرنگار اسلحه مقابله با توطئه دشمنان است

انتهای پیام/ 137

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.