هلال احمر نجف آباد ،فعال‌ در خدمت‌رسانی به مناطق محروم

0

هلال احمر نجف آباد ،فعال‌ در خدمت‌رسانی به مناطق محروم

به گزارش نجف آبادنا مهدی کاظمی گفت: شهرستان نجف آباد در زمینه اعزام کاروان های خدمت رسانی به مناطق محروم در زمره فعالترین نقاط استان و حتی کشور محسوب می شود به طوری که در ماه های اخیر و به فاصله یک هفته دو اعزام نیرو به سیستان و منطقه پشتکوه فریدن داشته‌ است.

 

مهدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد اظهار کرد: ساختمان جدید و پنج طبقه این سازمان که در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع کلنگ‌زنی شده بود در حال حاضر و با صرف بودجه بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

رییس جمعیت هلال احمر نجف آباد با بیان اینکه طبقه همکف این مجموعه به فیزیوتراپی اختصاص داده شده، افزود: دومین طبقه ساختمان به فعالیت‌هایی مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی و امور جوانان اختصاص داده شده است همچنین در مجموعه جدید هلال احمر یک، خودروهای تخصصی امداد و نجات مستقر است.

 

پیش بینی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای استفاده چند منظوره

 

وی با اشاره به پیش بینی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای استفاده چند منظوره از طبقات زیرین ساختمان در شرایط بحرانی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان که در حال حاضر بیش از هفت‌ هزار نیروی آموزش دیده دارد در طول دفاع‌ مقدس برای بیش از ۳۰‌ هزار نفر کلاس‌های آموزش امداد و نجات برگزار کرده است و نزدیک به یک هزار امدادگر را هم به مناطق عملیاتی اعزام کرده که از این بین آن‌ها ۵۲ نفر شهید شده‌اند و ۸۰ جانباز و ۸۰ آزاده داشته‌ایم.

 

امکانات اختصاصی جمعیت هلال احمر شهرستان

کاظمی ادامه داد: با توجه به امکانات اختصاصی جمعیت هلال احمر شهرستان همچون “واحد آنست” که شامل سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های پیشرفته جست‌وجو در زیر آوار است در بیشتر حوادث استان و کشور جزء نخستین تیم‌های حاضر در صحنه هستیم به طوری که در زلزله کرمانشاه علاوه بر حضور نیروهای امدادی، بانی جمع‌آوری و ارسال ۲۳ تریلی انواع کمک‌های مردمی به این مناطق بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نجف آباد در زمینه اعزام کاروان‌های خدمت‌رسانی به مناطق محروم در زمره فعال‌ترین نقاط استان و حتی کشور محسوب می‌شود به طوری که در ماه‌های اخیر و به فاصله یک هفته، دو اعزام نیرو به سیستان و منطقه پشتکوه فریدن داشتیم.

هلال احمر نجف آباد ،فعال‌ در خدمت‌رسانی به مناطق محروم
هلال احمر نجف آباد ،فعال‌ در خدمت‌رسانی به مناطق محروم

انتهای پیام / ۱۳۷

منبع: ایمنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.