توقیف دستگاه‌های حفاری غیر‌مجاز در نجف آباد + تصاویر

0

توقیف دستگاه‌های حفاری غیر‌مجاز در نجف آباد + تصاویر

 

به گزارش نجف آبادنا از نجف آباد نیوز محمد خلجی مدیر اداره منابع آب شهرستان نجف‌آباد در مصاحبه با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد با اعلام این مطلب افزود: این مجموعه دستگاه‌های مذکور را که توانایی حفاری تا عمق ۱۴۰متر را هم دارند در سطح استان و برخی استان‌های همجوار عرضه می‌کرد.

خلجی اضافه کرد: طبق قانون دستگاه‌های حفاری بایستی دارای کد و مشخصات خاص اعلام شده توسط وزارت نیرو باشند که این مجموعه از چنین امتیازی برخوردار نبود و همچنین هیچ گونه پروانه تولیدی یا صنعتی را نیز اخذ نکرده بود.

وی بر لزوم به روز شدن قوانین جهت افزایش بازدارندگی مجازات‌های تعیین شده برای ایراد خسارت به سفره‌های زیرزمینی اشاره داشت و گفت: طی تابستان امسال با توجه به اعلام ممنوعیت کاشت برنج در شهرستان، با تخلفات مشاهده شده برخوردهای متعددی داشتیم به طوری که در چندین مورد اخطار قطع برق چاه داده و در مواردی نیز کار به مرحله پلمپ چاه متخلف رسید.

خلجی در پایان خاطر نشان کرد: در تخلف‌های مربوط به برداشت غیر‌مجاز از منابع آب زیرزمینی، خسارت وارد شده به این منابع تخمین زده شده و علاوه بر مجازات‌های در نظر گرفته شده در ماده ۴۵قانون توزیع عادلانه آب، متخلف از این بابت نیز جریمه مالی می‌گردد.

توقیف دستگاه‌های حفاری غیر‌مجاز در نجف آباد
توقیف دستگاه‌های حفاری غیر‌مجاز در نجف آباد

انتهای پیام / ۱۳۷

منبع: نجف آباد نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.