باید به صورت جدی مسئله کارورزی را در دانشگاه ها مورد توجه قرار دهیم

0

 باید به صورت جدی مسئله کارورزی را در دانشگاه ها مورد توجه قرار دهیم / توسعه مدارس دانش آموزی مهارت محور در دانشگاه آزاد

به گزارش نجف آبادنا از پایگاه خبری ربیع، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: منتخبان جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد از حمایت‌های دانشگاه آزاد برخوردار می‌شوند و می توانند در مراکز رشد این دانشگاه مستقر شوند.

داوود ثمری ، در نشست هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد درباره توجه به اختراعات و استفاده از پتانسیل دانشگاه ها گفت:یکی از اهداف واحد پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مخترعین است، برگزیدگان این دوره از جشنواره  می توانند از امکان استقرار در مراکز رشد و تحقیقات دانشگاه های آزاد برخوردار شوند. علاوه بر اینکه این طرح ها به بخش های مختلف مانند بنیاد نخبگان جهت حمایت معرفی می شوند.

وی ادامه داد: جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد هر ساله با هدف شناسایی و معرفی مخترعان و مبتکران به جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، علاوه بر اینکه حمایت از طرح های کاربردی به منظور تجاری سازی آنها نیز یکی دیگر از اهداف این جشنواره سالانه است.

 

تاکید به مهارت آموزی

ثمری خاطرنشان کرد: با ایجاد روحیه کارافرین در دانشگاه می توان به خروجی مفید دست پیدا کرد. تاکید به مهارت آموزی مدنظر است. در نظر داریم  مدارس دانش اموزی مهارت محور را در دانشگاه آزاد توسعه دهیم.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور در پاسخ به پرسش دیگر درباره  تمرکز نظام آموزش عالی کشور در حوزه مسائل تئوری است، تصریح کرد: باید به صورت جدی کارورزی  را در نظر بگیریم و در این میان استفاده از فضاهای آزمایشی و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد فرصتی برای دانشجویان است. در حال حاضر ۱۱ هزار مرکز آزمایشگاهی در دانشگاه های آزاد کل کشور موجود است که ۱۳۰ هزار تجهیزات  در آنها وجود دارد.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه داوری طرح ها در دو مرحله  انجام می شود، اظهار کرد: محدودیت تعداد برای انتخاب طرح های برتر وجود ندارد و آثار بر اساس کیفیت ارزیابی و داوری فیزیکی در روزهای جشنواره در محل برگزاری جشنواره انجام می شود و در نهایت طرح های برتر علاوه بر برخورداری از جوایز مادی از حمایت دانشگاه آزاد و بنیاد نخبگان نیز برخوردار می شوند.

تبدیل دانشگاه آزاد به مرکزی برای حل مسائل جامعه

ثمری دانش بنیان را حلقه واسطه میان صنعت و دانشگاه دانست و گفت: دانش بنیان ها به واسطه وجو در بازار با مشکلات صنعت آشنایی دارند و به واسطه دانش فنی خود از مسائل علمی آگاهی دارند. باید با برگزاری جشنواره هایی از این دست عاملی برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت شویم.

وی یکی از اهداف راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی را تبدیل دانشگاه به مرکزی برای حل مسائل جامعه عنوان کرد و افزود: این قابلیت در تمام واحدهای دانشگاهی کشور وجود دارد. در جاهایی دانشگاه خود دانش فنی را به جامعه ارائه می دهد و صنعت ازآن استفاده می کند و در بخش هایی نیز صنعت به سمت دانشگاه می اید و دنبال راه حل است. در اصفهان به لحاظ صنعتی بودن این استان باید به این قابلیت توجه مضاعف شود.

توجه جدی به دروس آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه ازاد

ثمری یکی از اقدامات جنبی جشنواره را رصد افرادی که در مدار این جشنواره قرار گرفته اند، اعلام  کرد و گفت:  بسیاری از افراد عضو مراکز علمی شده و مورد حمایت قرار گرفته اند و دسته ای از افراد در مراکز رشد و هسته فناور دانشگاه مستقر می شوند و محصولات خود را پیگیری می کنند.

هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران با ۱۵ محور علمی در تاریخ ۱۴ الی ۱۶ اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار می شود.

باید به صورت جدی مسئله کارورزی را در دانشگاه ها مورد توجه قرار دهیم
باید به صورت جدی مسئله کارورزی را در دانشگاه ها مورد توجه قرار دهیم

انتهای پیام / ۱۳۷

منبع: ربیع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.