کارگروه شورای آراد و نان شهرستان نجف آباد

0

برگزاری کارگروه شورای آراد و نان شهرستان نجف آباد در فرمانداری با حضور مقام فرماندار

کارگروه شورای آراد و نان شهرستان با حضور آقای راعی معاون محترم استاندار و فرماندار ویژۀ شهرستان نجف آباد و کلیه اعضای کارگروه، همراه با مدعوین در محل فرمانداری تشکیل گردید.

در این جلسه مقام فرماندار، ضمن ضروری ارزیابی نمودن استانداردهای ملی و بین المللی حاکم بر مواد غذایی، رعایت اصول و معیارها بهداشتی مرتبط با نان، قوت غالب جامعه را با اهمیت برشمردند و کلیه دستگاه های نظارتی و بهداشتی مرتبط با بازرسی و نظارت بر معیارهای خوراکی و بهداشتی را به رعایت قانون و ممانعت از مماشات با متخلفان توصیه کردند.

ایشان ضمن آگاهی بخشی افکار عمومی در مورد رعایت استانداردهای خوراکی و بهداشتی خواستار برخورد با افراد قانون شکن گردیدند و سلامت جامعه را از اصول اساسی و ضروری بر شمردند. همچنین از همکاری گسترده تر اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه نانوایان، شبکه بهداشت و اداره فنی و حرفه ای شهرستان در راستای آموزش کاربردی افراد موثر در چرخۀ تولید گندم، آرد و طبخ نان تاکید ورزیدند.

در ادامه آقای نامداری رئیس اداره صنعت معدن و تجارت با بیان این نکته که از ۳۱۵ واحد نانوایی در سطح شهرستان ۲۳۰ واحد از آراد یارانه ای بهره می گیرند و مابقی واحدها آزاد پز هستند، بر این نکته که افزایش میزان نانوایی های آزاد پز با استقبال و رضایتمندی گستردۀ شهروندان روبرو بوده است، اشاره نمود.

وی در ادامه از کاهش سرانه تخصیص یافته آراد یارانه ای از میزان ۶/۹ به ۵/۲ در سطح شهرستان خبر داد و بیان نمود با توجه به رعایت اصول تبیین شده امسال نسبت به سال قبل با کاهش ۱۵۶۰۰۰ کیسه در سهمیۀ تخصیص یافته، موفق به کسب امتیاز حائز اهمیتی در بعد منطقه ای گردیدیم. این میزان صرفه جویی صورت گرفته معادل مصرف بیش از سه ماه نیازمندی نانوایان شهرستان به آرد را در برمی گیرد.

سپس آقای فاضل کارشناس مسئول مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان ضمن تایید نظر آقای نامداری از کاهش چشمگیر افزودنی های غیر مجاز در انواع نان های تولیدی در سطح شهرستان همزمان با افزایش طرح آمایش محیطی و نظارت نامحسوس بر واحدهای نانوایی خبر داد.

شورای آرد و نان نجف آباد

گزارش تخلفات بهداشتی با شماره تلفن 190

وی کاهش میزان نمک و پارامتر PH در انواع نان را در سال ۱۳۹۶ نسبت به زمان مشابه اش در سال قبل در خور توجه خواند و از مردم فرهیخته شهرستان درخواست نمود در صورت مشاهدۀ هر گونه تخلف در امور غذایی و بهداشتی در شهرستان موضوع را با شماره تلفن ۱۹۰ تخلفات بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان بگذارند.

در ادامه اعضای محترم شورا هر یک به تبیین راهکارهای خود پرداختند و در نهایت جمع بندی مطالب توسط فرماندار محترم صورت پذیرفت و ایشان ضمن تبیین راهبردهای حمایتی بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف واحد های صنفی فاقد پروانه تاکید نمودند.

در پایان جلسه با ذکر صلوات به اتمام رسید.

انتهای پیام / 137

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.