پیشنهاد ساخت ۵ مجتمع آموزشی در نجف‌آباد توسط بنیاد برکت

0

پیشنهاد ساخت ۵ مجتمع آموزشی در نجف‌آباد توسط بنیاد برکت

به گزارش نجف آبادنا از خبرگزاری تابناک، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آئین افتتاح مجتمع آموزشی برکت شهید حججی، اشتغال‌زایی را فعالیت اصلی این ستاد عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم چهار مجتمع آموزشی به‌نام چهار شهید مدافع حرم دیگر نجف‌آباد و یک دبیرستان ۱۲ کلاسه به نام شهدای تیپ فاطمیون توسط بنیاد برکت ساخته شود.

 

دکتر محمد مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش از ظهر (سه‌شنبه ۲۰ آذر) در آئین افتتاح مجتمع آموزشی فرهنگی برکت شهید حججی در شهر نجف‌آباد استان اصفهان که با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، خانواده شهید حججی و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک سال ابتدایی که جوانان کشورمان در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت می‌رسیدند، برخی موافق تبلیغ در خصوص این شهدا نبودند؛ آنها نمی‌فهمیدند که اگر این جوانان عزیز نبودند باید در خیابانهای شهرهای مختلف کشورمان از نوامیس خود دفاع می‌کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه داعشی‌ها برنامه‌های زیادی برای اشتغال کشورهای منطقه داشتند، گفت: در این شرایط با دوراندیشی مقام معظم رهبری خاکریز دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار دورتر از مزهایمان بردیم .

پیشنهاد ساخت ۵ مجتمع آموزشی در نجف‌آباد توسط بنیاد برکت
پیشنهاد ساخت ۵ مجتمع آموزشی در نجف‌آباد توسط بنیاد برکت

دو ویژگی مهم شهدا

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به تشریح دو ویژگی مهم شهدا پرداخت و گفت: شهدا ویژگی‌های مشترکی اعم از ایمان، اخلاص و توکل دارند اما این دو ویژگی که نخست دل بریدن از دنیا و دوم هراس نداشتن از مرگ است، کلید تمامی مشکلاتمان است.

 

مخبر خاطرنشان کرد: در زندگینامه رهبر انقلاب قبل از انقلاب هم زمانیکه ایشان در بیرجند و زاهدان با بی ادبی روسای شهربانی وقت مواجه شدند در کمال شجاعت به آنها فرمودند بالاترین کاری که از شما برمی‌آید، اعدام است؛ همین یک جمله باعث احترام گذاشتن آن اشخاص به ایشان می‌شد.
وی با تاکید بر اینکه این دو ویژگی شهدا، سلاح متقابلی ندارد، افزود: دشمنان انقلاب از جمله آمریکا، عربستان، امارات و …سالیانه یک هزار میلیارد دلار هزینه جنگشان است.

 

مخبر با اشاره به اینکه شهر نجف‌آباد واقعا حرم است، تصریح کرد: برای نخستین بار است که به نجف‌آباد آمده‌ام؛ در شبستان حرم حضرت معصومه (س) که علما دفن شده‌اند، به سبب دفن این ارواح مقدسه، فضای سختی تحمیل می‌شود و امروز در نجف‌آباد نیز همین حس را دارم.
وی با بیان اینکه نجف‌آباد به گردن انقلاب اسلامی ایران در ادوار مختلف تاریخی حق دارد، تاکید کرد: شهید محسن حججی، شهدای مدافع حرم را نمایندگی کرد.

 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تشریح فعالیت‌های این ستاد گفت: ۲۵ نوع خدمت در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام می‌شود.

پیشنهاد ساخت ۵ مجتمع آموزشی در نجف‌آباد توسط بنیاد برکت
پیشنهاد ساخت ۵ مجتمع آموزشی در نجف‌آباد توسط بنیاد برکت

تاکنون یک هزار و صد و یازده مدرسه ساخته شده

مخبر افزود: قرارداد ساخت یک هزار و پانصد مجتمع آموزشی را داریم که تاکنون یک هزار و صد و یازده مدرسه ساخته شده است.
وی گفت: پیشنهاد می‌کنم چهار مجتمع آموزشی به‌نام چهار شهید مدافع حرم دیگر نجف‌آباد و یک دبیرستان ۱۲ کلاسه به نام شهدای تیپ فاطمیون توسط بنیاد برکت ساخته شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: تحویل ۲ هزار و پانصد تخت بیمارستانی و بهره‌برداری از چهار مرکز ضد سرطان که یکی در نجف‌آباد است از فعالیتهای در دست اقدام این ستاد است.

مخبر با اشاره به اینکه سالیانه به ۷۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تقریبا سالی برای یک هزار اطفال محرومی که مشکل ناشنوایی دارند، حلزون گوش تهیه می‌شود.

وی تاکید کرد: فعالیت اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ایجاد اشتغال به‌منظور محرومیت‌زدایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

 

عصاره اقتصاد مقاومتی

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عصاره اقتصاد مقاومتی را مردمی بودن آن دانست و گفت: در ایران اسلامی از لحاظ امنیت مشکلی نداریم اما در بخش اقتصادی و تامین معیشت مردم مشکل داریم و دلیلش آن است که در این بخش امثال شهید حججی، آیت یا کاظمی نداریم.

 

مخبر خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بین مسئولان کشور شخصی که مصلحت کشور را به مصلحت خودش ترجیح دهد، کم داریم و علتش این است که این اشخاص از بین مردم برمی‌خیزند.

وی یادآور شد: اگر در هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ را مسئولان اداره می‌کردند، عراق خیلی زود به پایتخت کشورمان می‌رسید.

پیشنهاد ساخت ۵ مجتمع آموزشی در نجف‌آباد توسط بنیاد برکت
پیشنهاد ساخت ۵ مجتمع آموزشی در نجف‌آباد توسط بنیاد برکت

انتهای پیام / ۱۳۷
منبع: تابناک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.