جمع آوری ۲۶هزار تن زباله در نجف آباد فقط در شش ماه

0

جمع آوری ۲۶هزار تن زباله در نجف آباد فقط در شش ماه

به گزارش نجف آبادنا سهراب بیگدلی معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۲۶ هزار تن زباله از سطح مناطق پنج گانه نجف آباد جمع آوری شده که بخشی از این زباله در کارخانه کمپوست مورد پردازش قرار گرفته و بقیه آن به همراه خروجی غیر قابل استفاده کارخانه، به صورت بهداشتی و ایمن در سایت دفن بیست مدفون شده است.

سهراب بیگدلی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اعلام این خبر افزود: میزان تولید و بالطبع جمع آوری زباله های خانگی در تابستان امسال سیر نزولی گرفته به طوری که در شهریور ماه شاهد کاهش ۱۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته بوده ایم ولی با این وجود با توجه به رشد یازده درصدی فروردین و سیزده درصدی اردیبهشت سال جاری، در مجموع میزان تولید زباله شهر در بازه زمانی شش ماهه در مقایسه با سال گذشته تنها نیم درصد افزایش داشته است.
بیگدلی اضافه کرد: این میزان در خرداد ماه یک درصد رشد مثبت را نشان داده و در ماه های تیر چهاردرصد و مرداد پنج درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

گذری برآمار تولید زباله شش ماهه اول سال97 نجف آباد
گذری برآمار تولید زباله شش ماهه اول سال۹۷ نجف آباد

هر شهروند، ۶۰۷ گرم زباله تولید می کند

بیگدلی همچنین با اشاره به سرانه متوسط ۳۰۰ گرمی تولید زباله در جهان، این عدد در ایران را حدود هفتصد گرم بیان داشت و اضافه کرد: بر طبق آمار نیمه اول سال جاری و بر اساس محاسبه جمعیت ۲۳۵ هزار نفری برای نجف آباد، هر شهروند به طور متوسط نزدیک به ششصد و هفت گرم زباله تولید می کند که در این میان مناطق سه با ۷۰۴ گرم و یک با ۶۷۲ گرم بیشترین سرانه تولید زباله را دارند.

تولید روزانه ۱۴۲ تن زباله در شهر نجف آباد دیگر مطلبی بود که معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد با تشریح آن اذعان داشت: منطقه چهار با ۶۳۹ گرم زباله در روز، منطقه پنج با ۵۸۶ و منطقه یک نیز با ۵۳۰ گرم رتبه های بعدی از لحاظ سرانه تولید زباله به خودشان اختصاص داده اند.

آمارتولید زباله در مناطق

سهراب بیگدلی در بخش پایانی صحبت های خود خاطر نشان کرد: در بین مناطق پنج گانه، منطقه یک با بیش از ۷۱۰۰ تن بیشترین تولید زباله در طول شش ماه نخست سال جاری را داشته و ۲۷ درصد از کل تولید زباله شهر را به خود اختصاص داده و منطقه دو نیز با تولید حدود شش هزار و پانصد تن به سهم ۲۵ درصدی در این خصوص دست پیدا کرده است.

بیگدلی با اشاره به رشد مثبت پنج درصدی تولید زباله در منطقه پنج و اختصاص نوزده درصد از کل زباله شهر به این منطقه ادامه داد: منطقه چهار ۱۸ درصد و منطقه سه ۱۱ درصد از کل زباله تولیدی شهر را به خود اختصاص داده اند.

گذری برآمار تولید زباله شش ماهه اول سال97 نجف آباد
گذری برآمار تولید زباله شش ماهه اول سال۹۷ نجف آباد

انتهای پیام / ۱۳۷
منبع: پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.