خشکسالی و سرمازدگی برداشت انار را کاهش داد

0

خشکسالی و سرمازدگی برداشت انار را کاهش داد

به گزارش نجف آبادنا از تسنیم، احمدرضا رئیس‌زاده درباره برداشت امسال انار در استان اصفهان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۵ هزار تن برداشت انار در استان داشته باشیم.

 

وی با اشاره به زمان برداشت این محصول بیان کرد: برداشت انار از اوایل مهر شروع شده و به روزهای پایانی خود رسیده است.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان رتبه سوم میزان برداشت انار در کشور را دارد، افزود: عمده تولید استان در شهرستان‌های شهرضا‌، نطنز، کاشان و در رتبه‌های بعدی شهرستان‌های اردستان، نجف‌آباد  و اصفهان هستند.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های متفاوت محصولات شهرستان‌های مختلف بیان کرد: شهرضا اناری ملس، با آب فراوان دارد که بیشتر به مصرف تازه‌خوری می‌رسد درصورتی که انار نطنز با پوستی ضخیم و دانه‌هایی سفید بیشتر به منظور نگهداری طولانی مدت و صادرات استفاده می‌شود.

 

رئیس‌زاده با اشاره به مشکلات باغداران تصریح کرد: عمده مشکلات باغداران هزینه‌های بالای تولید است و در کشت انار آفتی به نام “کرم گلوگاه” هست که از طریق کنترل تلفیقی و امور مدیریتی باید کنترل شود و جهاد کشاورزی استان هم در این زمینه راهنمایی‌های لازم را به کشاورزان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان برداشت امسال نسبت به سال پیش کاهش داشته‌، گفت: امسال به دلیل خشکسالی و گرمای شدید هوا در تابستان میزان تولید کم شده است همچنین در زمستان در برخی از شهرستان‌ها مانند کاشان و اردستان و بادرورد سرمازدگی داشتیم و همین امر سبب کاهش تولید شده است.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به سئوالی در زمینه وجود انار هندی در بازار گفت: واردات هر نوع میوه به جز میوه های گرمسیری موز، انبه و آناناس ممنوع بوده و قاچاق تلقی می‌شود.

خشکسالی و سرمازدگی برداشت انار را کاهش داد
خشکسالی و سرمازدگی برداشت انار را کاهش داد

انتهای پیام/ ۱۳۷

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.