قاتل شهید سجاد شاه‌سنایی در نجف آباد دستگیر شد

0

قاتل شهید سجاد شاه‌سنایی در نجف آباد دستگیر شد

 

به گزارش نجف آبادنا از گروه جنایی رکنا، محمدرضا توکلی دادستان عمومی و انقلاب نجف آباد امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد : با توجه به ادله کم در این پرونده و دلایل ضعیفی که از همان ابتدا داشتیم مدت زمانی طول کشید تا بتوانیم به‌کمک نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی ادله را علیه شخص قاتل جمع‌آوری کنیم.
وی افزود : به‌دلیل اینکه این موضوع از اهمیت ملی برخوردار بود و قتلی هم در آن اتفاق افتاده بود با کمک نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بیش از ۶ ماه طول کشید تا ما بتوانیم ادله را علیه شخص خاطی جمع‌آوری کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد با بیان اینکه “ما در ابتدای امر فرد خاطی را دستگیر و بازداشت کردیم”، تصریح کرد: از همان ابتدا فرد را دستگیر کرده بودیم اما برای اینکه اثبات کنیم و ادله اثباتی را قوی کنیم این مدت زمان را از ما گرفت.
توکلی با ابراز اینکه این شخص همدست هم داشت ، گفت : قتل توسط همین شخص صورت گرفته است اما همدست هم داشت که اثبات شده و دستگیر شده است.
وی ادامه داد: مجرم اقراری ندارد اما با دلایل و قرائن و اقارب ضمنی او به این نتایج رسیدیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد اظهار داشت: این شخص به سرویس‌های جاسوسی بیگانه هم متصل بود و با برنامه و هدف برنامه‌ریزی‌شده اقدام به این عمل کرده است.
توکلی با تصریح به اینکه قاتل یک مجرم آموزش‌دیده است ، گفت : همین موضوع کار را برای رسیدن به نتیجه و جمع‌آوری دلایل را برای ما و نیروها مشکل می‌کرد. چون این شخص آموزش‌های خاص دیده بود و به‌راحتی نمی‌شد حرف از او بیرون آورد ، نیروها خیلی تلاش کردند تا توانستند این دلایل را جمع‌آوری کنند.

 

وی بیان کرد: با توجه به ادله پرونده این برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده بوده و همه دلایل نشان می‌دهد که این شخص با هدف خاص و ویژه‌ای این کار را انجام داده است.
دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد با اشاره به انگیزه قتل خاطرنشان کرد: انگیزه قاتل با توجه به تحقیقاتی که انجام شد بیانگر این است که قصد براندازی و اقدام علیه امنیت ملی و حکومت ملی اسلامی را داشت و با این قصد و نیت وارد این معرکه شدند و دست به چنین جنایتی زدند.

 

توکلی با اظهار اینکه این شخص با اسلحه ساچمه شکاری تیراندازی کرده است ، گفت : پوشش خاص قاتل در آن شب تأیید شده است و شهود هم شهادت دادند که قاتل در قالب پوشش خاص اقدام به عمل کرده است.
وی با اشاره به عناوین اتهامات واردشده به قاتل شهید شاه‌سنایی گفت : در حال حاضر این شخص با اتهاماتی روبه‌روست مانند محاربه از باب اینکه دست به اسلحه برده و ایجاد رعب و وحشت کرده و افساد فی الارض از باب اینکه با دست به اسلحه بردن منتهی تعرض به نفوس مردم شده و متعاقب آن یک اتهام قتل عمد هم به او تفهیم شده است و در کنارش ایراد ضرب و جرح عمدی به سایر مأموران و افراد نیروهای مستقر در محل بوده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد اضافه کرد: پرونده با زحمات بازپرس و نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) و همه افرادی که شبانه‌روز زحمت کشیدند به نتیجه رسید و قاتل مشخص شد که چه کسی است و من از زحمات همه آنها قدردانی می‌کنم.
وی با یادآوری اینکه این پرونده به‌خاطر اتهامات قاتل باید در محاکم کیفری یک استان رسیدگی شود ، اظهار داشت : با رئیس کل دادگستری استان صحبت کردیم و قراراست به‌محض صدور کیفرخواست و ارسالش به مرکز استان دادگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده و با سرعت انجام شود و ان‌شاءالله تا سالگرد این شهید والامقام پرونده به نتیجه مطلوبی برسد.

قاتل شهید سجاد شاه‌سنایی در نجف آباد دستگیر شد
قاتل شهید سجاد شاه‌سنایی در نجف آباد دستگیر شد

انتهای پیام / ۱۳۷

منبع: رکنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.