جزئیات اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد

0

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد

 

به گزارش نجف آبادنا از ایسنا، عبدالرسول پورعباس در بخشنامه «اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی» تاکید کرد که با توجه به لزوم ایجاد بستر مناسب جهت کمک به بهبود وضعیت معیشت و تحصیل دانشجویان و توسعه اعطای تسهیلات به دانشجویان، با هدف افزایش کیفیت خدمات، صندوق رفاه دانشجویان در جهت تقویت، توسعه و فراگیر کردن خدمات خود، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت اقدام کرده است.
 

در این بخشنامه آمده است: انعقاد تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت به منظور اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده که دستورالعمل اجرایی آن متعاقبا ابلاغ می‌شود.
 

براساس بندهای این بخشنامه، برحسب دستور ریاست دانشگاه مبنی بر تفویض اختیار به استان‌ها جهت کنترل و مدیریت اجرای دستورالعمل‌ها، مقرر شد تمامی استان‌ها و واحدهای جامع مستقل (واحد علوم و تحقیقات تهران و نجف‌آباد) نزد بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت نسبت به افتتاح دو حساب مجزا به نام صندوق رفاه دانشجویان استان اقدام کنند.
 

همچنین منابع مالی شعب صندوق رفاه دانشجویان واحدها، مراکز آموزشی و آموزشکده‌های سمای تابعه استان‌ها به یکی از حساب‌ها انتقال داده شود.

براساس این بخشنامه، حساب دوم برای واریز مبلغ تسهیلات شهریه توسط بانک است. ضمنا میانگین موجودی حساب دوم نیز همانند حساب اول در یک ماه دارای امتیاز جهت اعطای تسهیلات به دانشجویان مقاطع مختلف است. سهمیه هر واحد دانشگاهی براساس امتیاز حاصل از میانگین گردش حساب جاری، تعیین می‌شود.
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این بخشنامه تاکید شده تسهیلات اعطایی از امتیاز حاصل از میانگین گردش موجودی یک ماه تمامی حساب‌های جاری افتتاح شده به دانشجویان متقاضی که در سامانه ثبت‌نام می‌کنند، پس از طی تشریفات اداری و قانونی پرداخت می‌شود و از طریق سامانه‌ای که دسترسی آن به واحدهای دانشگاهی ارائه خواهد شد، اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد
اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد

انتهای پیام / ۱۳۷

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.