فرماندار نجف‌آباد: نجف‌آباد رتبه دوم تلفات موتورسیکلت در اصفهان را دارد

0

نجف‌آباد رتبه دوم تلفات موتورسیکلت در اصفهان

به گزارش نجف آبادنا مجتبی راعی پیش از ظهر چهارشنبه 27 تیر 97 در نخستین مجمع سلامت شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: مجمع سلامت یک کار کشوری است که با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و وزارت کشور در سراسر کشور در حال اجراست.

وی با بیان این که هدف اصلی در این مجمع ارتقای مقوله سلامت با کمک آحاد مردم است، افزود: از آن جا که تنها 25 درصد از تأمین سلامت جامعه در اختیار وزارت بهداشت و 75 درصد آن در اختیار دیگر ارگان‌ها و مردم است، با هدف مشارکت هر چه بیشتر مردم در امر سلامت، این مجمع آغاز شده است.

فرماندار شهرستان نجف‌آباد با بیان این که مقدمه پیشرفت و توسعه پایدار در هر جامعه، انسان‌های سالم هستند، گفت: از دیگر اهداف این مجمع کاهش مشکلات و نارسایی‌ها در امر سلامت است، بیماری‌هایی که شاهد ترویج و گسترش روزافزون آن هستیم و هزینه‌های سنگینی که بر دوش جامعه تحمیل می‌شود.

مهم‌ترین مشکلات سلامت نجف آباد

وی درباره مهم‌ترین مقولات سلامت در شهرستان نجف‌آباد خاطرنشان کرد: از جمله آمار نگران‌کننده در نجف‌آباد، آمار بالای تصادفات موتورسیکلت است که در 3 ماهه نخست امسال، حدود 15 نفر تلفات داشته است که اکثراً بر اثر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از کلاه ایمنی صورت گرفته است و رتبه دوم را در استان اصفهان داراست.

تلفات موتورسیکلت
تلفات موتورسیکلت

راعی دیگر مشکل سلامت شهرستان را بیماری‌های قلبی و عروقی برشمرد و اذعان داشت: گسترش بیماری‌هایی نظیر چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی که حدود 40 درصد از مرگ‌ومیر نجف‌آباد را به خود اختصاص داده است، از بیماری‌های شایع در سطح این شهرستان است.

وی یادآور شد: تشویق و ترغیب تشکل‌های مردمی، تشکیل مراکز مشاوره، اصلاح سبک زندگی به سمت زندگی سالم، مهارت‌آموزی و تغذیه سالم، ورزش و تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در رأس فعالیت‌های این مجمع است.

هدف مهم مجمع سلامت افزایش آگاهی است

در ادامه این جلسه علیرضا غیور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و به عنوان دبیر مجمع سلامت شهرستان نجف‌آباد درباره اهمیت این مجمع تصریح کرد: افزایش آگاهی، توانمندی‌ها و مشارکت ساختارمند از اهداف مهم مجمع سلامت است.

وی درباره اولویت نیازسنجی شهرستان نجف‌آباد بیان داشت: اولویت‌بندی شهرستان نجف‌آباد در بحث سلامت، چاقی و اضافه وزن در رتبه اول و فشار خون بالا در رتبه دوم قرار دارد که مورد توجه جدی این مجمع است.

انتهای پیام/ 137

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.